Hmm no to pierwszy pomysł który wpadł mi do głowy, jeśli chodzi o takie pierwsze wejście na serwer. Po wejściu na serwer nowy gracz respi się w specjalnym obszarze i budynku szkoleniowym, gdzie czeka na niego rozbudowany, ale przyjemny samouczek. Można w pierwszym budynku umieścić kilku NPC (myślę, że fajnym pomysłem będzie nazwanie ich nickami administratorów lub zasłużonych/doświadczonych graczy za ich zgodą). Po podejściu do każdego z osobna i naciśnięciu przycisku interakcji każdy z nich opowie nam o innym aspekcie serwera. Pierwszy z nich (np. Scanner) jest z nami w małym pomieszczeniu w którym się respimy i nie mamy możliwości wyjścia, póki z nim nie porozmawiamy. Wchodząc w interakcję, wyświetla się krótki monolog w stylu - Cześć, jestem Scanner i witam Cię na moim serwerze. GrandTruck to serwer o tematyce takiej i takiej, robimy tu to i to, mam nadzieję, że będziesz się dobrze bawił bla bla bla. Aby dowiedzieć więcej, koniecznie porozmawiaj z naszymi trenerami, czekają na Ciebie w następnej sali, powodzenia! I teraz otwierają się drzwi i przechodzimy dalej. W budynku czekają na nas również różne automaty z jedzeniem, piciem i jakieś inne elementy z którymi można wejsć w interakcje lub też nie, żeby po prostu nie było to takie puste. Na tym etapie cały czas wyświetla nam się również na ekranie na jakim etapie samouczka jesteśmy i co powinniśmy zrobić. Na tym etapie może to być "Porozmawiaj z pozostałymi trenerami". Każdy z trenerów będzie miał swój mini poradnik i opowie o czymś innym. Nie powinno to być zbyt długie, aby gracza nie zanudzić. Podchodząc do drzwi możemy budynek w każdej chwili opuścić bez interakcji z NPC, jednak wyświetli nam się ostrzeżenie, że nie porozmawialiśmy z wszystkimi i czy na pewno chcemy przejść dalej oraz że w każdej chwili będziemy mogli jeszcze tu wrócić. Wychodząc wyświetli się następne zadanie, aby przejść na parking. Przechodząc tam, czeka kolejny NPC, który opowie nam o systemie załadunku/rozładunku i towarach. Następnie wsiadamy do ciagnika, podczepiamy naczepę i ładujemy się. Kolejne zadanie to zawieźć towar i jedyne co musimy zrobić to kierować się drogą do strefy rozładunku. Tam się rozładowujemy gdzie jeszcze poradnik nam może podpowiadać i cyk - gracz juz ma opanowane jak to się robi. Przy pierwszym takim rozładunku w ramach poradnika dostajemy również za to normalną wypłatę. Nie będzie to dużo, bo trasa krótka, ale zawsze to coś. Jeśli zrobimy to drugi i kolejny raz nie dostaniemy już wynagrodzenia. Jeśli zrobiliśmy wszystko poprawnie to wyświetla się kolejne zadanie - wsiądź do taksówki, która czeka obok. Wsiadamy i zostajemy zawiezieni do budynku nr 2, a taksówkarz po drodze opowiada nam że w Los Santos czekają różne prace i że my również możemy podjąć prace np. jako taksówkarz. W budynku 2 może na nas czekać kolejny NPC i finalny monolog z podsumowaniem oraz pomieszczenia takie jak siłownia gdzie można poćwiczyć, ale wbić tylko jakiś podstawowy poziom siły tak, aby doświadczeni gracze nie mieli po co tu przyjeżdżać (oczywiście zakłądając, że na serwerze będzie system siłowni) czy też coś innego, np. jakiś sklep z przecenionymi rzeczami przy pierwszym ich zakupie (będzie nas stać, jeśli przewieźliśmy towar w poprzednim etapie) Na koniec jest nam powiedziane, że w każdej chwili możemy uruchomić poradnik przyciskiem np. F1, gdzie pojawią nam się już w formie tekstowej różne zakładki i bardziej rozbudowane oraz że możemy też wrócić do dowolnego etapu samouczka lub opuścić strefę. W tym drugim przypadku po prostu jedziemy do bramy i wyjeżdżamy rozpoczynając normalną rozgrywkę. Mogą na nas czekać przed drugim budynkiem jakieś skutery publiczne, aby mieć podstawowy środek transportu. W dowolnym momencie, nawet na samym początku też możemy spróbować wyjechać z całej strefy, jednak wtedy przed bramą wyświetli się ostrzeżenie, że nie przeszliśmy całego samouczka i czy na pewno chcemy opuścić. Każdy gracz niezależnie czy przeszedł samouczek czy nie, będzie mógł do tej strefy ponownie wejść (można zabronić prywatnych pojazdów aby nie zaśmiecać) i po prostu tu przebywać lub przejsć ponownie samouczek lub jego dowolne elementy. W całej stefie będzie włączony tryb ducha (tryb pasywny jak w gta5), więc nie będzie możliwości DMu czy w ogóle blokowania kogoś w jakiś sposób. Gracze będą się przenikać. Jeśli ukończymy cały poradnik to po wyjściu ze strefy dostaniemy za to pieniądze, pierwsze punkty score/reputacji oraz jakieś przedmioty.
Całość pisana spontanicznie i na szybko. Można to jeszcze jakoś zmodyfikować lub rozbudować.
Poniżej przykładowy wygląd takiej strefy.